Algemeen

Een grote stad met een diverse bevolking hoort een breed scala te hebben aan cultuur, sport, uitgaansleven, entertainment, natuurbeleving, recreatie, museale en architecturale hotspots. Het verbindt Almeerders onderling én maakt Almere ook aantrekkelijk om in te wonen, te werken en te ondernemen of om te bezoeken.

Op uitbreiding en verdieping op dit vlak zit daarom wat D66 Almere betreft geen limiet. Almere als jonge groeistad kan in dit opzicht, wat D66 Almere betreft, nog wel een boost gebruiken als het gaat om het culturele landschap. Wij staan ervoor dat iedereen toegang heeft tot uiteenlopende vormen van ruim cultuuraanbod, klein- en grootschalig, traditioneel en vernieuwend, populair en voor fijnproevers: voor elk wat wils.

Sport is voor D66 Almere van wezenlijk belang. Gewoon leuk om te doen, bron van passie en inspiratie voor mensen. Sport verbroedert. Maar sport verhoogt de gezondheid en het welzijn van mensen. Met name het stimuleren van sport en beweging onder de jeugd van Almere is van groot maatschappelijk belang.